Didysis ISUZU turas po Europą prasidėjo Baltijos šalyse – šį kartą per 22 Europos šalis keliauja 12 metrų ilgio ISUZU „Citiport“. Balandžio 20-ąją į Vilniaus gatves išvažiavęs autobusas veš keleivius 10-uoju maršrutu.
„Citiport“ – žemagrindis, ekologiškas, varomas gamtinėmis dujomis, variklis atitinka Euro 6D standartų reikalavimus. Esant standartiniam sėdynių išdėstymui, autobuse telpa 24 sėdimos ir 68 stovimos vietos, be abejo, yra ir vieta žmogaus su negalia vežimėliui pasistatyti bei jį lydinčiam asmeniui, taip pat trys sulankstomos kėdės ir vieta tėveliams su vaikų vežimėliais.
Transporto priemonėje montuojamas „Cummins“ 8 900 cm3 variklis su automatine 6 pakopų ZF6AP 1400 EMF pavarų dėže. Iš anksto apgalvoję, įvertinę darbo sąlygas bei reljefą, vežėjai gali 2 tipų variklius su 280 arba 320 AG.
Autobuso eksterjeras apgalvotas iki smulkmenų – degalų bakas ergonomiškai integruotas į stogo konstrukciją, tai suteikia autobusui daugiau žavesio. Vežėjas, priklausomai nuo nuvažiuojamų atstumų, gali rinktis skirtingos talpos degalų bakus – 1 520 litrų ar 1 175 litrų.
„Citiport“ gali būti montuojamos naujausios kovai su COVID-19 skirtos sistemos. 2020 metais ISUZU gamintojai pirmieji pristatė kompleksiškus su virusu susijusius sprendimo būdus:
- Visiškai uždara vairuotojo kabina
- UV-C sterilizacija arba ozonavimas
- Fotokalistinis filtras
- Distancinis kūno temperatūros matavimas įlipant į autobusą
- Apsauginių kaukių dėvėjimo atpažinimo įrenginys prie durų
- Dezinfekcinio skysčio dozatoriai
- Sėdimų vietų davikliai, rodantys, kurios vietos užimtos, o kurios ne
- Bekontakčiai sensoriniai sustojimo mygtukai
- Sėdimų vietų ir grindų žymėjimas
Be šių sprendimų, „Citiport“ dar yra trišakio dizaino laikiklis, padedantis išlaikyti didesnes erdves ties išlipimo-įlipimo durimis, kur susikaupia didesni keleivių srautai. Tokiu būdu garantuojama, kad žmonės mažiau kontaktuotų, būtų išlaikomi tinkami atstumai.
„Citiport“ interjeras sulaukė garbingo „Comfort & Ergonomics“ apdovanojimo už komfortą ir ergonomiką, be to, interjeras nuolat tobulinamas. Šiuo metu užsakovas gali rinkti skirtingas sėdynių išdėstymo vietas, taip pat – įvairias žymėjimo ir informavimo sistemas. Prie kiekvienos sėdynės sumontuotos USB jungtys, visi mygtukai – su Brailio rašto žymėjimu, sėdynės išsiuvinėtos specialiomis žymomis, suteikiančiomis galimybę negalią turintiems ar vyresnio amžiaus žmonėms geriau apčiuopti jiems numatytas vietas. Užsakovų pageidavimu gali būti įrengti kontrastiniai praėjimo takai neįgaliesiems.
Bandymams skirtame „Citiport“ modelyje įrengta papildoma vieta tėvams su vaikų vežimėliais. Ties žmonėms su negalia bei senjorams skirtomis vietomis sumontuoti papildomi laikikliai, kurių vieta apskaičiuota pagal žmogaus prisitraukimo jėgos pasiskirstymą, taip pat paliktas platesnis praėjimas. Autobuse įrengtas LED apšvietimas, kuris padeda taupyti autobuso bei akumuliatorių energiją.
Ergonomiškumas ir komfortas užtikrintas ne tik keleiviams, bet ir vairuotojui, kuris autobuse praleidžia visą darbo dieną. Sėdynė – pneumatinė, įrengti du porankiai. Reguliuojama ne tik sėdynė, bet ir prietaisų skydelis, tai suteikia galimybę kiekvienam vairuotojui individuliai prisitaikyti darbo vietą pagal savo kūno sudėjimą, ūgį, svorį. Patogus valdymo mygtukų išdėstymas prietaisų skydelyje, atskirai reguliuojamas kondicionierius vairuotojui ir keleiviams, elektra nuleidžiamas vairuotojo šoninis langas, elektra valdomos užuolaidėlės, apsaugančios nuo tiesioginių saulės spindulių, suteikia vairuotojui dar daugiau komforto. Vairuotojo kabinoje pakankamai vietos asmeniniams daiktams – didelė daiktadėžė, įrengta viršutinių rūbų pakaba, kaip papildoma opcija gali būti įmontuotas šaldytuvas. Kiekvienam daiktui numatyta atskira vieta: laikikliai vėliavėlėms, šluotelei, geriamo vandens buteliukui ar USB lizdas telefonui įsikrauti.
Autobuse įrengta ir daugiau ISUZU gamintojo patentuotų sprendimų – išorės švieslentė sukuria „time square“ efektą, todėl viešojo transporto stotelėje laukiantys keleiviai aiškiai mato, kokiu mašrrutu važiuoja transporto priemonė. Išmetimo vamzdis iškeltas aukštyn ant autobuso stogo ir integruotas į galinį spoilerį – tam, kad keleiviai, liekantys stovėti viešojo transporto stotelėje, nepajustu išmetamų sudegusių dujų kvapų bei ir būtų išlaikytas autobuso išorinio dizaino estetinis vaizdas.
Visi išvardinti ISUZU CITIPORT 12 CNG autobuso privalumai suteikia galimybę jį apibūdinti kaip kokybišką, modernų bei idealiai tinkantį miesto maršrutams. Autobusas patogus ne tik keleiviams bei vairuotojui, bet ir ekonomiškas bei ekologiškas.
„Linkime patogios, įsimintinos kelionės vilniečiams ir miesto svečiams su ISUZU gamintojo kūriniu“, – sako ISUZU pardavimo vadovas Vygantas Šulga.
Autobusas į sostinės gatves išvažiuos rytoj, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ jį Lietuvoje išbandys pirmieji, vėliau jis keliaus į kitus šalies miestus.
Tekstas: Lina Jakubauskienė