Liepos 10-ąją „Saločiai ir partneriai“ sukvietė autobusų parkų vadovus ir vairuotojus į jau gražia tradicija tapusią „ISUZU vairavimo akademiją“. Keleivių vežėjai iš Vilniaus, Klaipėdos, Šiaulių, Utenos, Marijampolės, Mažeikių išklausė teorinį saugaus, ekologiško bei ekonomiško vairavimo kursą, vėliau išbandė savo įgūdžius ekstremalaus vairavimo trasoje.
Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos instruktorius Rytis Rutkauskas dėstė susirinkusiems teorinę dalį. Pasak jo, nuolat atsiranda naujovių, todėl teorines žinias autobusų vairuotojams atnaujinti būtina.
R. Rutkauskas kalbėjo apie tai, kaip vairuoti efektyviai, kaip mažiausiomis sąnaudomis pasiekti geriausią rezultatą. Tai – ne tik ekonomija, bet ir saugumas bei ekologija. Pastaruoju metu šiems trims dalykams skiriama itin daug dėmesio.
„Vairuotojo darbas šiuo atveju lemia labai daug. Net apie tą pačią transporto priemonę dviejų vairuotojų nuomonės bus skirtingos. Gamintojai pastaruoju metu deda itin daug pastangų, kad užtikrintų transporto priemonių kokybę. Vairavimo būdas, tipas turi daug įtakos įvairiems dalykams“, – sako R. Rutkauskas.
Jis kalbėjo apie tai, kaip svarbu užtikrinti tai, kad vairuotojai naudotųsi naujosiomis technologijomis. Pavyzdžiui, autopiloto naudojimas gali gerokai sumažinti sunaudojamų degalų kiekį. Degalų sąnaudas sumažinti gali ir tinkamas pavaros pasirinkimas, taip pat – optimalaus maršruto parinkimas, įvertinant įkalnes, nuokalnes, gebant pasirinkti optimalų greitį.
Svarbi vairuotojo savybė – įžvalgumas. Jis turi numatyti situaciją į priekį, vengti nereikalingų sustojimų, išnaudoti riedėjimo galimybes, teisingai pasirinkti greitį, ekonomišką variklio apsisukimų režimą.
„Kuo važiuosime ekonomiškiau, tuo bus didesnė nauda ekologijai. Esama daug sričių, kur galima sumažinti degalų sąnaudas be didesnių investicijų, tiesiog pakeitus vairavimo įpročius“, – sako R. Rutkauskas.
Jo teigimu, būtina stebėti ir skirtingus autobuso parametrus. Netgi pernelyg mažas slėgis padangose gali tapti didesnio degalų sunaudojimo priežastimi.
R. Rutkauskas kalbėjo apie svarbiausias gero vairuotojo savybes. Jis turi būti dėmesingas, atidus, vairuoti atsižvelgdamas į kelio sąlygas, iš anksto pastebėti pavojus ir panašiai.
Prie bendrovės „Saločiai ir partneriai“ rengiamų mokymų prisidėjo ir Lietuvos transporto saugos administracija. Ji pagamino lipdukus, skatinančius autobusuose segtis saugos diržus, kurie gali išsaugoti keleivių sveikatą ir gyvybę.
Latvijoje įsikūrusi bendrovė „Trigona“ pristatė įrangą, kuri padeda stebėti autobuso parametrus, tuo pačiu – mažinti degalų sąnaudas, gerinti vairavimo saugumą. Autobusų parkų vadovai, naudodamiesi įranga, gauna informaciją apie vairuotojo darbą, tokius duomenis kaip greitis, stabdžių vartojimas, variklio sūkiai, odometro parodymas ir panašiai. Visi parametrai apibendrinami, tokiu būdu įmonių vadovai mato, ar vairuotojas važuoja ekonomiškai.
Išklausę teorinę dalį, visi mokymų dalyviai galėjo išbandyti tris ISUZU autobusus greta bendrovės „Saločiai ir partneriai“ esančioje ekstremalaus vairavimo trasoje. Pasak kalbintų keleivinio transporto įmonių vadovų bei vairuotojų, mokymai jiems davė labai daug naudos. Puikiai įvertinta tiek teorinė, tiek praktinė mokymų dalis.
Pasak bendrovės „Saločiai ir partneriai“ direktoriaus Ruslano Andrejevo, autobusų pardavėjai suinteresuoti, kad vežėjai dirbtų efektyviai – tuomet jie turi lėšų naujiems autobusams įsigyti.
Tekstas Lina Jakubauskienė
Ekstremalių važiavimų video