fbpx
Keleivių vežėjai ISUZU gamykloje susipažino su gamybos procesu ir naujausiais autobusų modeliais

Gegužės 26-ąją keleivių vežėjų delegacija iš Lietuvos apsilankė ISUZU gamykloje. Pradėję nuo keleto priemiestinių autobusų modelių, šiuo metu gamintojai siūlo rinkai daugiau nei dvi dešimtis skirtingo ilgio ir skirtingų modifikacijų transporto priemonių.

Modifikacijų autobusų – vis daugiau

Pagrindiniai „Anadolu ISUZU“ akcininkai – „Anadolu Group“ (Turkija) ir „Isuzu Motors and Itochu Co“. (Japonija), todėl „Anadolu Isuzu“ laikoma Japonijos ir Turkijos bendra transporto įmone. „Anadolu group“, kuri turi didžiąją dalį ISUZU akcijų, iš viso dirba 50 tūkst. darbuotojų, grupė veikia 9 skirtingose pramonės sektoriuose, savo produkciją eksportuoja į 60 šalių.

Šiuo metu „Anadolu ISUZU“ gamina tiek miesto, tiek priemiesčio, tiek turistinius autobusus – iš viso 10 modelių bei daugiau kaip 30 modifikacijų. „Anadolu ISUZU“ eksportuoja savo produkciją į 4 pasaulio kontinentus, daugiau kaip į 45 šalis. Pasak ISUZU atstovės Lietuvoje bendrovės „Saločiai ir partneriai“ pardavimų vadovo Vyganto Šulgos, šiuo metu gamintojai daugiausia dėmesio skiria ateities technologijoms – elektrinių autobusų kūrimui bei gamybai. Sėkmingai parduodamas 8 m ilgio „Novociti Volt“, autobusai jau važinėja Prancūzijoje, Ispanijoje, Danijoje, Vengrijoje, Rumunijoje, Izraelyje ir t. t. Dar dviejų laukiama ir Lietuvoje – bendrovė „Trakų autobusai“ su įmone „Saločiai ir partneriai“ pasirašė pirkimo-pardavimo sutartį. Netrukus rinkoje pasirodys ir 12 bei 18 m ilgio elektriniai modeliai, kuriuose bus montuojamos pirmaujančio pasaulyje JAV komercinio transporto baterijų gamintojo „Proterra“ baterijos.

ISUZU gamykloje įdiegta linijinė gamyba – į pirmąją gamybos patalpą įvažiuoja metalas, o iš paskutiniosios išvažiuoja klientams perduoti parengtas autobusas. Gamyklos patalpos – erdvios, naudojamos technologijos – modernios. Tais pačiais gamyklos konvejeriais keliauja ir nedideli sunkvežimiai, ir skirtingų modifikacijų autobusai. Iš viso gamykloje per metus surenkama apie 19 tūkst. transporto priemonių, tarp jų – 2 tūkst. autobusų. 2016 metais „Anadolu ISUZU“ IMM (Isuzu Manufacturing Management) kokybės ir gamybos našumo sertifikatas buvo atnaujintas, kad apimtų visą „Anadolu Isuzu“ gamybą.

Kiekvienas gamybos etapas kruopščiai apgalvotas, visos reikalingos detalės turi laiku pasiekti konvejerį. Po kiekvieno gamybos etapo yra patikros zonos, kur specialistas įvertina, ar darbas atliktas tinkamai. Tokiu būdu ISUZU gamykloje įgyvendinami aukščiausi kokybės standartai.

Tam, kad ISUZU autobusai būtų maksimaliai apsaugoti nuo korozijos, naudojama kataforezės technologija. Nuo 2020 metų ši technologija pradėta naudoti visiems ISUZU autobusų modeliams. Tiesa, į specialią vonią merkiama ne visa jau surinkta transporto priemonės konstrukcija, o jos karkaso dalys, kurios vėliau suvirinamos, o suvirinimo vietos padengiamos specialia antikorozine medžiaga.

Jau surinkti autobusai praeina visus kokybės išbandymus – tiek važiuoklės kratymo, tiek bandymus šalčiu ar vandens srove. Be to, rytų Europos ar šiaurės šalių rinkai skirtas vadinamasis „Winter“ paketas, numatantis papildomas apsaugas ISUZU autobusams. „Sumokėjus papildomus 500 eurų, visa autobuso apačia padengiama specialia antikorozine medžiaga, taip pat pridengiamos visos ertmės. Tai padeda apsaugoti autobusus nuo keliuose žiemą barstomų druskų poveikio. Taip pat transporto priemonių salone montuojamos galingesnės vėdinimo, šildymo sistemos, drėgmei ištraukti – papildomi kompresoriai. Nors tokiu būdu autobusas kainuoja šiek tiek brangiau, įdėtos lėšos eksploatuojant atsiperka“, – pabrėžia V. Šulga.

Nuo 2015 metų gamykloje veikia modernus „R&D“ centras. Jame konstruktoriai projektuoja naujus autobusų modelius. Kokybiško visų gamyklos darbuotojų darbo dėka ISUZU jau 18 metų neužleidžia savo pozicijų – pirmauja pagal eksportuojamų vidutinės klasės (midi) autobusų kiekį. Per 20-ies metų UAB „Saločiai ir partneriai“ atstovavimo gamintojams laikotarpį, Baltijos šalyse keleivinio transporto įmonėms jau parduota apie 700 ISUZU autobusų, kai kurie jau „nugyveno“ savo amžių ir yra nurašyti, naujausi – įsigyti jau šiais metais.

Įspūdžiai – geri

Be ISUZU gamyklos, keleivių vežėjai apsilankė ir „Busworld Turkey 2022“ parodoje, kur galėjo apžiūrėti ne tik „Anadolu ISUZU“, bet ir kitų gamintojų autobusus. Ypač aktuali išvyka buvo bendrovės „Trakų autobusai“ direktoriui Rolandui Lenkauskui. Įmonė netrukus sulauks pirmų dviejų elektrinių autobusų – konkursą juos pateikti laimėjo bendrovė „Saločiai ir partneriai“.

„Be abejo, elektriniai autobusai – brangus malonumas, parkas be papildomų finansavimo šaltinių jų negalėtų įsigyti. Perkame autobusus Aplinkos projektų valdymo agentūros bei Trakų rajono savivaldybės lėšomis. Paskelbėme viešųjų pirkimų konkursą, jo sąlygas geriausiai atitiko „ISUZU Novociti Volt“ autobusas. Kadangi planuojame plėsti elektrinių autobusų parką, ketiname įsigyti ir įkrovimo stotelę. Jau atlikome pirkimą, laukiame, kol autobusai bus pristatyti. Planuojame, kad naujai įsigyti elektriniai autobusai važinės iš Trakų į Vilnių ir atgal – tokiu būdu prisidėsime prie švaresnės abiejų miestų aplinkos“, – sako R. Lenkauskas.

Jo teigimu, pamatyti, kaip surenkami ISUZU autobusai bei susipažinti su gamintojų naujovėmis buvo labai įdomu. „Gamykloje ypač domėjausi vidutinės klasės autobusais – tokie nedideliam mūsų rajonui aktualiausi. Parodoje apžiūrėjau ir kitų gamintojų siūlomus elektrinių autobusų modelius, vis dėlto įsitikinau, kad mūsų įsigytasis „ISUZU Novociti Volt“ iš kitų išsiskiria savo įspūdingu dizainu, todėl džiaugiamės, kad sulauksime būtent tokios transporto priemonės“, – dėsto „Trakų autobusų“ vadovas.

R. Lenkauskas taip pat pasidžiaugė puikiai parengta išvykos programa: „Viskas buvo apgalvota iki smulkmenų, daug pamatėme, daug naujo išgirdome. Patiko ir tai, kad parodoje galėjome susitikti su „Anadolu ISUZU“ vadovais ir išsakyti jiems savo pageidavimus. Kiek teko girdėti, į klientų pastabas gamintojai visada atsižvelgia“.

Jau daugiau nei 12 metų ISUZU autobusus eksploatuojančio Šalčininkų autobusų parko direktorė Teresa Butrimovič taip pat džiaugėsi galimybe apžiūrėti tiek gaminamus, tiek jau pagamintus autobusus. „Panašios kelionės keleivinio transporto įmonių vadovams labai naudingos, nes suteikia galimybę geriau susipažinti su autobusų gamybos procesu, gamintojų pristatytomis naujovėmis. Buvo įdomu apžiūrėti net ir tuos autobusus, kurių neplanuojame įsigyti – varomus suspaustomis gamtinėmis dujomis ar didesnės talpos. Esu nuoširdžiai dėkinga bendrovės „Saločiai ir partneriai“ atstovams, kurie nuolat gerina paslaugų kokybę, sudaro palankias sąlygas naujoms transporto priemonėms įsigyti, parenka jas pagal kiekvieno poreikius ir galimybes“, – kalba įmonės vadovė.

Net trečdalį Plungės autobusų parko turimų transporto priemonių sudaro skirtingų modelių ISUZU autobusai, todėl įmonės vadovui Gintui Ordai taip pat buvo labai įdomu susipažinti tiek su transporto priemonių gamyba, tiek ir su gamintojų naujovėmis. „Eksploatuojame dešimt ISUZU autobusų, esame jais patenkinti, kokybės ir kainos santykis atitinka, be to, jie gerai atrodo. Būtų privalumas, kad Lietuvoje atsirastų daugiau autobusų techninės priežiūros vietų“ – pabrėžia įmonės vadovas.

G. Orda gamykloje lankėsi pirmą kartą, įspūdį jam paliko gamybos procese naudojamos modernios technologijos, gamintojų dėmesys autobusų kokybei. „Žinoma, įdomiausia buvo pamatyti ISUZU elektrinius autobusus – kaip ir kiti šalies autobusų parkai, ketiname žengti Žaliojo kurso keliu. Turėjome progos šiuos autobusus ne tik pamatyti iš arti, bet ir susipažinti su jų gamybos procesu. Didelį įspūdį paliko ir patikros punktai ties kiekviena gamybos linija – tai rodo, jog gamintojai skiria daug dėmesio savo gaminių kokybei“, – sako G. Orda.

Plungės autobusų parko vadovui patiko ir paroda: „Visada įdomu pamatyti naujoves, sužinoti, ką gamintojai planuoja ateityje. Daugiausia dėmesio skyriau mažesniems autobusams – nedideliam mūsų miestui 12 ar 18 m autobusai nėra tinkami, vis dėlto ir juos apžiūrėti buvo įdomu. Akivaizdu, jog visi gamintojai pastaruoju metu pristato ekologiškas transporto priemones, tai – ateities technologijos“.

Jis taip pat sakė esantis dėkingas bendrovei „Saločiai ir partneriai“ bei Lietuvos keleivių vežimo asociacijai už puikiai organizuotą kelionę, už parengtą turiningą programą.

Klaipėdos autobusų parko Eksploatacijos departamento direktorius, kitaip nei mažesniųjų įmonių vadovai, labiausiai domėjosi 12 ir 18 m ilgio elektriniais autobusais. „Parodoje radome viską, ko iš esmės tikėjomės. Apžiūrėjome visus pristatytus 12 ir 18 m ilgio autobusus, išsiaiškinome rūpimas detales. Be abejo, ne visi gamintojai skubėjo jas atskleisti. Vis dėlto užteko laiko susipažinti su visų didžiųjų Turkijos gamintojų pristatytomis naujovėmis. Beje, dėmesį kreipėme tik į ekologiškus autobusus, tokią matome ir savo autobusų parko ateitį“, – dėsto I. Paliakas.

Pasak jo, gerų įspūdžių paliko ir apsilankymas ISUZU gamykloje: „Akivaizdu, kad gamybos procesas gamykloje organizuotas gerai, tvarkingai, technologijos – modernios. Įspūdinga ir tai, kad gamybos procesas prasideda nuo metalo, plieno lakštų, o baigiasi visai surinktais autobusais. Tai parodo gamybos „plotį“. Patiko ir tai, kad gaminiai tikrinami po kiekvieno gamybos etapo – tai padeda atsekti, kas pridarė broko, jei tokio esama“.

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis taip pat pasidžiaugė pavykusia kelione, galimybe pamatyti tiek ISUZU gamintojų, tiek keleivinio transporto naujoves apskritai. „Vos per pora dienų spėjome daug pamatyti ir sužinoti, išvyka buvo labai turininga. Tikiuosi, jog pamatytos bei išgirstos naujovės pravers tolesniame keleivinio transporto įmonių vadovų darbe“, – teigia G. Nakutis.