fbpx
Lietuvoje – dar daugiau ekologiškų elektrinių autobusų

Lapkričio pradžioje UAB „Saločiai ir partneriai“ pasirašė sutartį su UAB „Trakų autobusai“, o antrąją lapkričio savaitę – dar vieną sutartį su Šilalės rajono savivaldybės administracija dėl elektrinių autobusų pirkimo. UAB „Trakų autobusai“ ir Šilalės rajono savivaldybės administracija įsigijo po du ISUZU „Novociti Volt“ elektrinius autobusus.

Tai – vidutinės klasės nuo 8 m ilgio elektriniai autobusai, kurie ypač tinka nedideliems Lietuvos miesteliams. Autobusuose montuojamos ličio jonų  (LFP – hibridinės) 211 kWh traukos baterijos. Vieną kartą įkrautomis baterijomis autobusas gali įveikti nuo 200 km, o esant idealioms sąlygoms – ir iki 320 km. Autobuso salone telpa ne mažiau kaip 44 keleiviai.

„Elektriniams autobusas yra skiriamos ES lėšos, todėl kai kurios savivaldybės šiuo metu lyderiauja įsigydamos elektrinius autobusus. Pavyzdys – Tauragės rajono savivaldybės projektas Tauragė+. Remiantis juo, keturi rajonai (Tauragės, Jurbarko, Šilalės rajonų ir Pagėgių savivaldybės) pasiryžo tapti viena funkcine zona. Projektai yra dalinai finansuojami Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA), Vidaus reikalų ministerijos bei Finansų ministerijos“, – sako UAB „Saločiai ir partneriai“ ISUZU autobusų pardavimų vadovas Vygantas Šulga.

Elektriniai, ISUZU „Novociti Volt“ autobusai savo klasėje yra efektyviausi, jų elektros sąnaudos nuvažiuoti šimtui kilometrų yra mažiausios. Panaudojama ir stabdymo metu susidaranti energija, kuri grąžinama į akumuliatorius.

„Novociti Volt“ interjeras ir eksterjeras – išskirtiniai. Autobusas pritaikytas žmonėms su negalia, jame yra ne tik rampa neįgaliojo vežimėliui įvažiuoti, bet ir informacinės sistemos, garso ir vaizdo signalai, švieslentės. Žmonėms su negalia skirti iškvietimo mygtukai pažymėti Brailio raštu, yra atlenkiamos sėdynės, skirtos žmogaus su negalia palydovui.

Transporto priemonės pritaikytos šaltesnio klimato šalims, juose montuojamos papildomos autonominės šildymo krosnelės, patikima šildymo bei garso izoliacija.

Vairuotojo patogumui – komfortiška darbo vieta su išmaniu bei ergonomiškai išdėstytu prietaisų skydeliu, kuriame vairuotojas gali stebėti visų pagrindinių autobuso sistemų darbo rezultatus bei sekti baterijos talpą. Vairuotojo darbo vieta atitverta nuo salono – tai ypač aktualu šiuo metu, per Covid-19 pandemiją. Be to, vairuotojo darbo vieta šildoma ir vėdinama atskirai nuo keleivių salono

Keleivių ir vairuotojų saugumui užtikrinti įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, suteikiančios galimybę stebėti transporto priemonės saloną bei išorę.

„Šilalės rajono bei Trakų keliais važiuosiantys elektra varomi autobusai prisidės prie viešojo transporto teikiamų paslaugų kokybės gerinimo ir oro taršos mažinimo. Tai bus ekologiška, dinamiška, patogi ir patraukli transporto priemonė krašto gyventojams bei svečiams“, – sako Šilalės savivaldybės meras Algirdas Meiženis.

 

Nuotraukos: Šilalės rajono savivaldybės bei UAB „Trakų autobusai“

Autobuso foto iš interneto platybių.